mandag 4. april 2011

En syvsover-søndag på Grønland

"Herregud, er klokka SÅ mye?". Vi hadde sovet til 11.30 alle tre, noe som fikk mor til å utbryte første setning i dette innlegget. Det hadde vært bleieskift og amming i seks-tiden, en ny runde rundt halv ni, og plutselig var morgenen borte. Jeg klager ikke, absolutt ikke, vi liker å sove.

Selma sover nå blant kosedyr, gaver fra vennene til mamma og pappa.

En søndag uten en plan kan brukes til så mangt. Vi endte opp med huslige sysler, trilletur i botanisk hage og kos, alt i passende søndagstempo.

Far henger opp uglehengerne, mor liker fortsatt ugler. Selma har nå egen plass til yttertøy. 

Vi klarer å surre oss ut på tur før det blir for mørkt for leting etter våren, og det er i Botanisk hage vi håper å få et glimt av den.

Botanisk hage er en perle, dog er det et lite stykke igjen til blomstring og vårfølelse.
Far løste vottemangelen greit, tøffelhender er nå en ny mote.
Jeg forsøker å ta et bilde av mor på samme sted hver gang vi er i Botanisk hage, ikke mye er forandret siden forrige bilde.

Når man bor på Grønland opplever man mye som ikke oppleves andre steder i byen. Et kulturelt mangfold byr på rariteter for oss som er oppvokst med mariusgensere, hvor fiskeboller med karrisaus var vår oppveksts orientalske opplevelse. I vinduet til "Bollywood-butikken" i Tøyengata hang det en plakat som fanget vår oppmerksomhet, og en forbipasserende dame med sjal kunne fortelle at mannen i midten på plakaten var veldig kjent.

Slik skal en Bollywood-plakat se ut.

Tøft utseende kan være så mangt, han her leverer varene.
Damen med sjal kunne også fornøyd fortelle oss at "sånne filmer er bare tull, ikke noe handling" og "samme historien hver gang". Dersom min kunnskap om Bollywoodfilmer stemmer, og det kan vi ikke se bort ifra, er det mer dansing enn handling i disse filmene.

Som alltid ender dagene med datter på fars bryst, noe begge vet å sette pris på.

4 kommentarer:

  1. Åååååå... så fin ugleknagg.
    Jeg er missunlig Selma ;)

    SvarSlett
  2. Vi var også i Botanisk hage en tur i går, etter en loppetur på Huseby. Dumt vi ikke så dere. Men Steffen, det er blomster der asså! Noen steder.

    SvarSlett
  3. Hei Steffen, du kommer sikkert til aa irritere deg over inspillet mitt, men foelte jeg maatte si en ting da. Tilgi meg at jeg bryr meg - godt ment. Naar skjoenne Selma blir litt stoerre og begynner aa snu paa seg anbefaler jeg at dere tar kosedyrene ut av sengen en stund. Smaa barn kan faa for lite surstoff eller i vaerste fall kveles hvis den lille nesen og munnen blir liggende klemt innunder eller ved et kosedyr. Har en handicappet gutt selv, og vi har opplevd det utroligste av tilfeller som har kommet inn til intensiavdelingen mens han har ligget der for sine hjerteproblemer. Bare vel ment altsaa.

    Hilsen Hege, venninde av Kristin.

    PS. Du skriver flott. Det er goey aa foelge med en far for en gang skyld :o)

    SvarSlett
  4. Hei Hege,

    Takk for at du bryr deg, slik skal det være. Kosedyrene bor nederst i sengen, det var kun for fotografen de fikk plass i hodehøyde. Jeg burde presisert det. Hyggelig at du liker bloggen.

    Vennlig hilsen Steffen

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...