onsdag 13. april 2011

En hilsen fra stuegulvet

I dag er siste dag av barseltiden siden jeg har blitt seks uker. Mamma løfter meg ikke opp lenger på grunn av senebetennelse i begge armene, derfor er pappa hjemme fra jobb. Pappa må løfte meg opp hvis det er et eller annet, og det er det jo ganske ofte. Han er ganske rask på labben når jeg sier ifra at jeg ikke er i umiddelbar nærhet av melkestasjonen.

Jeg hermer etter pappa når han geiper til meg, da blir han så glad. Da hender det han får et smil også. Jeg lurer han til å tro at det er noe i bleiene iblant, og hadde ikke pappa holdt meg fast kunne fort lufttrykket sendt meg i bane rundt jorda i rakettfart. Ikke rart han må sjekke om det har skjedd noe mystisk. Det er fint for magen min, og det er gøy å ligge på stellebordet og bli kalt pludrefjes.

Froskeperspektiv.

Pappa skulle imponere mamma i dag, så jeg fikk ligge og se på ryddesjauen hans fra lekematta. Da mamma kom hjem fra frisørlærlingen, som ikke får prøve seg flere ganger på mammas hår, var jeg mett og trøtt etter en runde med morsmelk fra flaske. Jeg fikk sove på pappa etter en liten rap, der sover jeg godt.

Noen ganger er det all right

Det siste jeg hørte pappa si før jeg sovnet var at han ikke skulle prøve å skrive et blogginnlegg fra mitt perspektiv igjen. Det blir visst så fort kleint.

Hilsen Selma (6 uker)

2 kommentarer:

  1. Hei Selma!

    Så søt du er under babygymmen din :-) Pappaen din er veldig snill som er hjemme og hjelper mammaen din. Og god bedring til mor!

    Klem fra oss i Porsgrunn

    P.S.: Gratulerer med 6-ukersdagen din i dag!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med 6 ukers-dagen, lille venn. Snart er du stor!
    Mamma`n her i huset er meget misunnelig på mamma`n din sin frisør-time, selv om hun må ta seg en ringe-runde etter en ny lærling;) Lillesøster her i huset, vil nemlig ikke ha flaske... og hun er seks mnd! Sukk:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...