onsdag 12. september 2012

Ut i den store verdenen



Verden er enorm! Ikke i et globaliseringsperspektiv der verden stadig blir mindre, men for en liten jente med oppdagelsestrang er verden enorm. Karusellen på Grønland basar, Botanisk hage, Tøyenparken, mye er utforsket, og mye gjenstår.

Selma spiser "ball" (les. melon, appelsin og alt som er rundt) så ofte hun kan, uttaler "nei" klart og tydelig og hele tiden, klatrer altfor høyt på alt av møbler, og klapper pappa lett på ryggen når hun koser.

Selma har fått sitt første møte med institusjonen. Barnehagen. Etter 17 måneder hjemme med foreldre i mammaperm, pappaperm og ulønna perm, havnet hun på åpen soning med 11 andre småtroll. Det lekes, spises, soves og lekes, i akkurat passe kontrollerte former, mens pappaen gjør ferdig en lærerutdannelse og strever med barnehagebasilusker.

Jeg dokumenterte Selmas første år og livet som pappa, men jeg tror Selmas liv nå vil forbli i den private sfære. Det kan dog fortsatt dukke opp et innlegg om pappalivet i ny og ne, og det er hyggelig om noen titter innom om så skulle skje.

-Steffen

3 kommentarer:

  1. Fant bloggen din i dag - etter at du strengt tatt har avsluttet den. Nesten lei meg for at jeg ikke fant den før, for den ser helt fantastisk ut og jeg har en snart ettåring selv (riktignok nr 3, og jeg er mamma, men likevel..)

    Det jeg ble så glad for med dette innlegget er at du velger å la resten av Selmas liv tilhøre den private sfære. Du har gitt deg, henne og omgivelsene muligheten til å dele og gi til andre det første viktige året på en unik måte! At du klarer å "gi deg mens leken er god" fortjener masse kred!!! (Det er det nemlig ikke alle som klarer, og stakkars de 3, 7 og 14 åringer som får absolutt hele livet sitt brettet ut av mamma på nett)

    Men hvordan "avvennes", når man har delt og brukt blog gjennom et helt år? Det vet kanskje du å formidle noen tanker om..

    Takk igjen. :)

    www.sparringmamma.blogspot.no

    SvarSlett
  2. Lykke til til dere og takk for delingen! Kjenner oss veldig igjen i det du skriver, ned på detaljnivå som klappingen på ryggen :o) Kos dere videre!

    SvarSlett
  3. Hei! Du har jo en kjempefin pappablogg her, hvorfor har du ikke fortsatt bloggingen..?
    Er pappablogger selv (ble pappa for første gang 12.11.11), og ser gjerne at du også kjører på her! Det er ikke så mange av oss, så la oss kjøre på :)

    Stikk gjerne en tur innom http://runebrown.com, jeg skriver om den hektiske men fantastiske hverdagen til en småbarnspappa i hovedstaden :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...