mandag 21. februar 2011

Termin, 21. februar 2011

Dagen er endelig her, Selmas navnedag og termindatoen. Et antiklimaks. Det var tegn som tydet på at tiden var inne da vi la oss igår, så da jeg våknet 04.30 i natt var det ikke en tung sovepust jeg forventet. Da morgenen kom var det fint lite som tydet på at det skulle bli navndag og bursdag for Selma, men mor fikk frokost på senga for å ha prøvd.

Plutselig var det normal arbeidsdag og mange tekstmeldinger som spør "Har det skjedd noe?". Jeg får bare beklage om svarene ble litt korte. Da min kjære søster lurte på om hun hadde blitt tante hadde hun fortjent et mer utfyllende svar enn "Nei".

Men nok om krutt, her er en liten bildefortelling fra søndagsturen dagen før termin -

Målet var markedet i Birkelunden, og når vi venter på trikken i Hausmans gate velger AC å ta frem kameraet. Jeg er egentlig ganske fornøyd, jeg vil bare ikke vise det. Benytter sjansen til å nevne at by:Larm-baggen var fin dette året, en forbedring fra 2010. 

Jeg har nettopp lært å bruke fokus, og det var mye fint å ta bilde av rundt markedet.

Min bror sendte mms av søndagsskituren sin, jeg fanget lysløypa på Grunerløkka. Det kler meg bedre med en søndagstur i disse traktene, men jeg mistenker ACs mor for å spenne meg fast til en pulk så snart anledningen byr seg.

Folk sperret opp ørene (kan man si det?) da hun på oppfordring fortalte at det var en dag til termin, det er visst forventet at man sitter inne og venter. Vi gjør jo det også, men man blir sprø av det.


Markedet bød på stæsj til kjøkkenet, det blogger AC så fint om her.

2 kommentarer:

  1. For en fin dag det ser ut til å være i Oslo. Fordelen for Selma er jo selvfølgelig at hun kan feire navnedag og bursdag ved to forskjellige anledninger og få dobbelt så mange pakker !!
    bengt

    SvarSlett
  2. Det er selvfølgelig en fordel, men jeg tror ikke Selma kommer til å lide noen nød på den fronten.

    Steffen

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...