mandag 24. oktober 2011

Hoggormen Gorm - En vandrehistorie

Vansdrehistorien om Hoggormen Gorm oppdateres i dette innlegget:

(Steffens Pappablogg)
"Da hoggormen Gorm ble født ved E6 retning Trondheim sprellet han slik hoggormer stort sett gjør når de blir født. Gorm var en fin og livlig hoggorm, men som ekstremt overbitt var han ikke som alle de andre. Han måtte åle seg med hodet høyt hevet for at hoggtennene ikke skulle sette seg fast i bakken. Om det skjedde stupte han kråke, og i noen små sekunder kunne han ikke lenger vite hvilken retning Trondheim lå. Andre hoggormer, de som ikke kjente Gorm, trodde han var overlegen og gikk med nesa i sky, men Gorm var bare en høflig og omtenksom overbitt orm.

En stille og solrik høstdag blant blåbærlyng og kantarell fant Gorm ut at han kunne invitere noen hjem til ormebolet sitt på høstfest! På den måten kunne han kanskje få seg noen venner. Han lurte på hva han skulle servere. Gorm er som dere allerede vet en hoggorm, og hoggormer har ikke tilgang på alskens deilige oppskrifter som ligger på internett. Men Gorm visste råd, han kikket rundt seg og så både kantareller og bær, det måtte selvfølgelig bli en soppsuppe, og noen bær til dessert.
Gorm satte i gang med å plukke sopp. En hoggorm har ingen armer, og kan derfor ikke bære en kurv. Men Gorm var heldigvis utrustet med et ekstemt overbitt og lange flotte tenner. Da han hadde plukket tennene fulle hørte han noen som kremtet bak ham.."

Hoggormen Gorm! Tegnet av Linnosaurus
(Krussetull)
Det var den gjeve Grev Løvenrev, som satt og spikket på en stokk.
Hva skal du med alle de delikatessene, ville Grev løvenrev vite.
–Jo, jeg tenkte jeg schkulle invitere noen på middag, men nå er jeg litt uchsikker på hvordan jeg skal få det til alene, sa Gorm litt sjenert.
–Nu har det seg slik at jeg sitter ikke her og spikker forgjeves. Jeg skal nemlig fyre opp et bål så jeg kan teste den nye wok-panna mi. Det var skikkelig hot med wok på midten av nittitallet skjønner du, men jeg har ikke hatt anledning til å teste den før nu.
–Oi, schå sScHhpennende sa Gorm. Spytt og klissete sikkel frådet ut av huggormmunnen hans. Det var ikke lett å snakke med så mye mat i huggtennene.
Grev løvenrev forsto at Gorm trengte tannpirker...»



Den gjeve grev Løvenrev! Tegnet av "Krussetull"

(Line Katrin Moe) 
“..., eller snarere en tanngaffel, og tok straks til å spikke. Gorm selv syntes det hørtes spennende ut med wok og lente seg over pannen i påvente av hjelp. Så, mens reven gjorde klar tanngaffelen, var det det skjedde. Et blad fra blåbærene kilte Gorm i nesen…”

Illustrasjonen er laget av Line Katrin Moe

(Gunvor R)
.....og han nøs så kraftig at Grev Løvenrev ble beskutt med blåbær, bringebær, lyng og kantareller, han nesten så ut som et kratt der han stod. Da Gorm fikk summet seg så han opp på Løvenrev og lurte på hva som kom til å skje nå, for Grev Løvenrev kom fra et kondisjonert hjem og likte sikkert ikke å bli nyst på. 


Illustrasjon av Gunvor R
Fortsettelse følger....




Historien om Hoggormen Gorm: 

1) Send historien videre til en annen blogger som kan bidra med et par linjer, en tegning eller velge å ikke delta men sende utfordringen til en ny person. 


2) Ikke skriv for mye, kun et par linjer eller et avsnitt holder. 


3) Send historien videre til en du tror kommer til å synes det er gøy å bidra.


4) I høyre marg i bloggen min oppdaterer jeg hvor historien befinner seg til enhver tid, så hold meg oppdatert i kommentarfeltet.

8 kommentarer:

  1. Så bra idè! Lukke til, blir spanande å fylgja vandrehistoria;)

    SvarSlett
  2. Herlig intro på historien, tror du hadde gjort det bra som barnebokforfatter! Blir spennende å se fortsettelsen :-)

    SvarSlett
  3. Takk for det, begge to. Er spent på prosjektet selv :)

    SvarSlett
  4. Jeg er med på utfordringen! Er litt travel i disse dager, men bare vent. Skal vie Gorm litt tid snart!

    :D

    SvarSlett
  5. Da har historien om Gorm fått en fortsettelse og blitt sendt videre til Henriette med bloggen Fauna! Spennende altså;)

    http://linnosaurus.blogspot.com/2011/11/hoggormen-gorm-en-vandrehistorie.html

    SvarSlett
  6. Hei fikk vandrepinnen av mola mo, sender henne mitt bidrag så kan hun videresende til deg. Fant ikke mailen på siden her i farten:) moro prosjekt! Me like:)

    SvarSlett
  7. Åååjaaaa skulle ikke maile den til deg nei:D oki poster i morgen:)

    SvarSlett
  8. Hei! Kult du bidrar, gleder meg til å lese. Bare å poste på egen blogg slik at jeg kan hente info der. Du kan selvfølgelig maile, men artig om det blir en bloggstafett ut av dette.

    Vennlig hilsen Steffen

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...