tirsdag 21. juni 2011

Navnefest

"Jeg føler jeg må mekke litt snart", fortalte jeg AC etter at jeg ble for rørt til å fullføre talen i Selmas navnedag. Å bli far gjør noe med en, vår datters ankomst har omgjort far til en klump smør. Jeg har nok ikke tidligere vært hard som stein, men et godt stykke unna myk som smør.

AC bakte marsipankake, blogger om det her.
Det var en fantastisk seremoni i Oslo Rådhus etterfulgt av kjære familiemedlemmer samlet for å feire Selma. Jeg burde skjønt hvor dette bar da klumpen i halsen allerede meldte seg under allsang av Lykkeliten i Rådhuset, og "Din tanke er fri" er heller ikke bare-bare.

Verset som står på Selmas navnetavle:

Jeg tenker hva jeg vil
Mitt ønske bestemmer.
I stillhet blir det til,
i ukjente drømmer.
Min tanke og lengsel
vil bryte hver stengsel.
:/:Og slik vil det alltid bli
Min tanke er fri:/: 


Det var høytidelig. At vi har et barn ble igjen så stort, så overveldende. Vår lille verdensborger.

Mor og datter i Oslo Rådhus. Flere forbipasserende japanske turister valgte også dette motivet som minne fra Rådhuset.

Det gikk som det måtte gå da jeg under middagen skulle fortelle våre familier hva Selma har betydd for oss, det ble for stort. Manus ble ikke fulgt, men jeg tror jeg fikk frem at vi er veldig glad i henne. Det er godt det er lenge til konfirmasjonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...