tirsdag 14. juni 2011

"Hei, jeg heter Hinkelpinkel"

En av ulempene med å jobbe med musikk er sangene som hele tiden festes på hjernen. Jeg tror min hjerne er spesielt utsatt, og det får stort sett utløp i ufiltrert nynning i tide og utide. Kidsa på jobb spiller ofte gamle travere av Nirvana, Metallica og AC/DC, så go´musikk fra min egen ungdomstid har nå blitt et lite nynnemareritt.

Jeg ønsker nå lesere velkommen til mitt nye personlige helvete, sanger fra "Drømmehagen"!
Låter som "Makka Pakka", "Hoppsi Deisi" og "Tomlingene" har infiltrert nervebanene i topplokket, og der har de vært siden vi hadde besøk av en liten familie med medbrakt drømmehagen-dvd. Men den låta som ikke vil gi slipp er Hinkelpinkel, en liten rakker av en melodi.

Hinkelpinkel, den luringen.

Syng med:
"Hei, jeg heter Hinkelpinkel
Hinkelpinkel-klinkel-tinkel-dinkel-
hei, jeg heter Hinkelpinkel -
Hinkelpinkel-klinkel-tinkel-hei!"

Låta skal synges med pondus, og du finner den her.

Selma roer seg når jeg synger Hinkelpinkel-sangen, og siden bilturer ikke er spesielt moro for henne om dagen stemmer mor i og synger med når ting er ugreit på lengre kjøreturer. Det er godt låta kan brukes til annet enn å gjøre far og omgivelsene hans sprø.

Da Drømmehagen ble tatt av luften krevde Frp å få det tilbake, saken kom til og med opp i Stortinget. Jeg skjønner jo at det  kan være et greit program for barn , men jeg synes vel ikke det bør være noe som rokker ved NRKs suverenitet når det gjelder sendeplanen. Som nevnt finnes også Drømmehagen på dvd, jeg kan anbefale "Hvem skal være med i Plinky Plonken?".

Det blir spennende når jeg skal tilbake til jobb, rett fra Hinkelpinkel til Highway to hell. Grøss!

5 kommentarer:

  1. De klebrer seg fast i hjernen, de gladlåtene der. Det verste er jo at vi, ganske så oppegående voksne, går rundt og synger på dem. Jeg går litt opp i falsett også. Grusomt. Vesla vår har jo tre storebrødre. Så nå kan hun synge "Du hast" av Rammstein. Med sånn Rammstein-stemme. Før hun glad og fornøyd vil synge "Ro ro til fiskeskjær". Med mer babystemme.

    SvarSlett
  2. En mikstape med Rammsteein og Hinkelpinkel i bilen, da blir unga happy ;)

    SvarSlett
  3. ...mens mor ville blitt gal...

    SvarSlett
  4. Flott med DVD. Men når du har kun en, og den er blitt en del av det faste kveldsritualet, da begynner du å bli sprø da ;-)

    SvarSlett
  5. Selma begynner å bli for gammel for Drømmehagen, men jeg er fortsatt morsom når jeg danser og synger hopsi daisy-sangen.
    Vi lagret alle episodene på dekoderen :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...