lørdag 16. juli 2011

Ny lyd

Klokka fem i natt ble jeg vekket av min datters nye hobby, lage prompelyder med munnen. Strålende fornøyd leker hun med denne lyden.

Det var mormor som lærte Selma trikset mens foreldrene sendte hverandre lett bekymrede blikk. En sjarmerende uvane, men om litt kan en grøtfontene bli litt for sjarmerende. På rundtur mellom alle bestemødre og gamle tanter blir prutten gjentatt, kan det være at kvinner som har rundet femti automatisk reagerer på små barn med prompelyder?

Mormor lærer velvillig bort småtriks.

Men lyden har flere bruksområder. For eksempel kan den med litt ekstra innsats gjøres om til en klagelyd, det legges kun tone til verket. I over 20 minutter i går kunne Selma fortelle verden at hun var sliten og lei av å være på besøk, selvfølgelig til alles begeistring.

Slik låter "klageprompen":


"If you can´t beat them, join them" er mitt nye motto der jeg "promper" tilbake. Iblant lurer jeg på hvem som hermer etter hvem i denne familien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...