torsdag 27. januar 2011

Yoga for gravide og far

Mor meldte seg på ny runde med yoga for gravide, sju nye onsdageskvelder på Yggdrasil yogaskole. Denne gangen har hun den største magen av alle.
I kveld var det igjen partnerens tur til å være med på kurs. Jeg er flink og holder meg våken under hele seansen denne gangen, jeg gjør ikke samme feilen to ganger.

Forrige yogarunde har blitt til historien om da far snorket under "avspenningsøvelsene", hvorav mor ligger og tenker "håper ikke det er Steffen, håper ikke det er Steffen" i noen sekunder før hun får bekreftet sine bange anelser. Til mitt forsvar var jeg kanskje den som slappet best av under avspenningen, og etter en powernap var jeg den piggeste av oss alle.
I kveld var det en annen stakkar som var for trøtt for yoga. Håper hans kjære tok det like bra som min, hvis ikke har han min medfølelse.
Det finnes visst fire pusteteknikker, pesepust er den morsomste av dem. Mor peser mens far tar tiden på liksomriene, og lille Selma turner i magen mens det hele pågår. Det blir igjen en gjennomgang av fødselsforløpet, jeg merker at det begynner å sitte nå. Dette er tross alt tredje gangen med fødelsforberedende kurs, siste er med fastlegen på mandag.

Nedtellingen har begynt, det er tre uker og fire dager til termin.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...