torsdag 17. november 2011

Julekortet

Min kjære tenker på jul fra oktober, og da november kom var beskjeden "Vi må få tatt bilder til julekort, nå!". Det var noe med tonen i stemmen som fikk meg til å nikke samtykkende, selvfølgelig måtte vi ha julekort. Når jeg tenker meg om er det noe julete over venners barnebilder som henger i gangen. Jeg stoler på at mor vet best når det gjelder juleforberedelser, i min familie er høytidsforvirringen total. Da jeg vokste opp fikk vi påskeegg i julestrømpa.

Tilbake til julekortet. Den lille skulle i fokus, i juleantrekk og med finkjolen på. Det skulle vise seg at vår åtte måneder gamle jente med ekstrem oppdagelsestrang ikke hadde fokus på oppgaven med å sitte stille og være på sitt nydeligste og blideste i knipseøyeblikket, merkelig nok. 

Pinsettgrepet + saueskinn = Spennende!
Far plasserer, og datter er allerede på vei bort fra utgangsposituren.
En myk dusk, artig.
Det nusselige nese-mot-nese-bildet. Så nære!

To økter med fotografering, to andpustne foreldre og to bilder som ble helt ok. Det mest ok blinkskuddet spares selvfølgelig til julaftens blogginnlegg.

7 kommentarer:

  1. Hihi;) Artige bilete vart det i alle fall;)

    SvarSlett
  2. Morsomt "nese"-mot-nese-bilde :)

    SvarSlett
  3. Ååå.. Så erlig det nederste bilde var..

    SvarSlett
  4. ha ha, det nederste der var kult da. Vi bruker vanligvis et godt bilde fra sommerferien til julekortene. Men i år har vi visst ikke klart å ta et eneste blinkskudd, gitt. Vi har et fra stranda i Danmark, men i bakgrunnen står en velholden fyr i speedo, så...

    SvarSlett
  5. Synes jo det nederste skriker julekort da. Nekter å tro at noen av de andre ble festligere! Men der sier du noe ja.. burde nok tatt noen her i huset og. Nå som jeg er tilbake på nett og alltingen.

    SvarSlett
  6. Gleder meg til å se vinnerbildet. Det siste bildet var i alle fall fantastisk. (og nå lurer jeg på om vi må ordne julekort...sukk)

    SvarSlett
  7. Jeg forstår nå at vi burde valgt det nederste bildet og tar selvkritikk.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...