tirsdag 5. april 2011

Du vet du er pappa når...

Mandag betyr møter og kurs, det er godt jeg kan relatere det jeg lærer til hjemmesituasjonen. Fra ICDP-kurs (International Child Developement Program) med påfølgende diplom og skolebrød, til kurs i "Tegn og symptomer på rusmisbruk". Det skal sies at det siste kurset er mer relevant for arbeidsplassen min enn hjemmet, men det er godt å være forberedt siden Selma faktisk skal vokse opp i en verden utenfor vår lille boble også. Grøss og gru!

En powerpoint-presentasjonen ruller og går, og det slår meg at en del tegn på rusmisbruk også kan være tegn på det å være nybakte foreldre.

Alle punktene på venstresiden kan beskrive det å bli småbarnsforeldre, og jaggu noen på høyresiden også.

Jeg sparer rusbekymringer til senere, og tar frem en bekymring som kommer luskende hver gang jeg tenker på hvor skjørt livet er. Husker jeg førstehjelpskurset fra i fjor? Siden fokuset da ikke var på spedbarn, googles det for å friske opp metoden for hjerte- og lungeredning for barn under ett år.

Trykk 30 ganger med to fingre! Bildet er lånt herfra.

Jeg tipper pappabekymringer har kommet for å bli, det samme har grå hår og bekymringsrynke i pannen.

1 kommentar:

  1. Det slår meg at jeg viser veldig mange tegn på rusmisbruk. Ok, hygienen er vel ikke dårlig, men man rekker liksom ikke å dusje hele tida eller å ta på seg flekkfrie klær. Og så bruker jeg ikke solbriller, da.

    Men Steffen - du skriver godt:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...